Tog ännu en snabbtur, det var igår. Jag fiskade av ett par ställen där jag fått stort innan men resultatet blev ett par sönder bitna gäddhanar, vilket betyder att leken är över. Beslutar att flytta mig dit jag inte brukar fiska. Jag sätter på en Ryssen på linan och tar första kastet, pang. En gädda strax under metern tar mitt bete.
Jag tänker samtidigt som jag kastar till samma ställe. "där det finns en finns det flera" och ler för mig själv. Betet slår i vattnet, jag låter det sjunka och sedan tar jag hem det med mjuka sakta jerks. Men jag hinner inte mer än göra ett fåtal jerks och pang. Där sitter en rejäl gädda på kroken som ger en riktigt bra fight. och jag landar tillslut en fin fisk på 116cm. tyvärr glömde jag vågen, så jag får aldrig veta vad den väger.
Det blev en riktigt bra, kort fisketur!

Kommentarer

  1. Snyggt, den väger 10+ alla dagar i veckan. Skulle gissa runt 11kg. Finns du på facebook?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :)

      Finns på facebook:

      Gädd Gapet

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

En hel massa Sej

Massor av gäddor på Spinky