Otroligt fiske i Älven

Tog mig en tur i älven idag, steg upp så att jag kom ut i gryningen. Jag hade redan planer på vart jag skulle börja. Så jag kör snabbt dit, det har redan blivit ljust när jag kommer fram. Jag kastar och FISK, drillar in och krokar av, nästa kast FISK men den släpper vid båten. Jag flyttar mig ett kast avstånd och FISK, drillar in och krokar av. Och så här fortsätter det hela morgonen, en del gäddor släpper vid båten då kroken sitter i en slamsa i mungipan på de flesta.
Jag flyttar till andra sidan och första kastet får jag en lite större gädda som ger en trevlig fight. Landad, fotad och åter satt. Nästan alla gäddor fick jag på Ryssdamen, bytte jag bete så fick jag inget napp, bytte jag tillbaka Pang så satt där en fisk. Mycket häftigt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En hel massa Sej

Massor av gäddor på Spinky