Fryken Gäddfestival

Igår åkte jag och Viggo till en fisketävling. Det var en tävling där man trollar efter gädda, inget jag brukar göra då jag lätt blir rastlös men kul att tävla. Har sett fram emot den här tävlingen länge och äntligen var den här.

Hög sjö började det med och riktigt gäddväder det var över 150 båtar med i tävlingen, mycket imponerande. Glada och uppspelta ger vi oss ut på vårat äventyr.


Eftersom min bensin motor inte klarar av att köra tillräckligt långsamt utan att dö stup i kvarten så trollar vi med Elmotorn. Vi hittar en fin vik att trolla av, så vi kör in. På vägen ut fastnar Viggos bete i botten, jag hade satt dit en helt ny Wiggler spöhållare som nu utan större motstånd sa snärt och gick av, reflex mässigt lyckas jag fånga hans spö innan det sjunker ner i vattnet. Tur att man har en extra spö hållare monterad på båten. :)
Vi trollar vidare i ca 2 timmar och då dör elmotorn, finns ingen kraft kvar i batteriet. Det är bara att dra igång bensin motorn och testa, men det går för fort att trolla i lägsta hastighet men vi försöker ändå. Men som jag misstänkte inte et pet på grejerna, entusiasmen krymper och krymper och man börjar känna sig lite moloken och uppgiven. Men vi kör på till Ca 15:00 och sen efter några satta beten och fortfarande inga pet så ger vi upp. Nu återstår att hitta felet, varför räcker bara ett fullt fungerande fulladdat batteri i 110ah klassen bara 2timmar med min 34lb elmotor enbar kopplat till den. Den går ju fortfarande att använda men inte till trolling. Men måste få löst problemet. Antingen är det elmotorn eller så funkar inte min laddare som den ska. Batteriet åkte jag och testade och det visade inga tecken på att det var dåligt eller några fel på det. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En hel massa Sej

Massor av gäddor på Spinky