Soligt gäddfiske

Strålande solsken och irriterade gäddor. Gårdagens kvällsfiske efter jobbet levererade några snipor och en förlorad höstgris som slet av min 30lb stinger och simmade tillbaka ner i djupet.


Dagens fiske började med att jag tog två 3kg gäddor inom loppet av ca 15min. Sen fortsätter gäddorna att hugga och hugga och hugga men inte fastna. Mina gummibeten blir bara mer och mer sönder tuggade. De verkade vara riktigt irriterade men bara några tog ett ordentligt tag om gummibetet.


Men det vara stort sett bara gummi som funkade idag och igår, hade ett par hugg på jerk men inget som fastnade.


Men allt som allt hade jag en riktigt rolig fisketur även om det var soligt och vindstilla. det absoluta motsatsen till vad som brukar vara bra väder för gädda :)


Men det var krut i de gröna idag och till avslutning drog jag en gädda på ca 5kg innan jag trailade båten och åkte hem.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En hel massa Sej

Massor av gäddor på Spinky